Alta buscadors

dilluns, 30 de novembre del 2009

Umbero Eco : El péndulo de Foucault


Ha calgut que em llegeixi només dos llibres d'Eco (La isla de día antes y El péndulo de Foucault) per comprovar que aquest home és un geni. Un geni de no dir absolutament res en 820 pàgines que té el llibre del péndulo de Foucault. Eco ens atiborra amb un empatx de dades i referències judeo-masonico-templaries-feixistes-sectàries-etc, etc, etc. però l'argument del llibre és igual a zero. Quin pal de llibre!!!!!

Si el que volia era demotrar-nos la seva erudició sobre temes esotèrics, podia escriure una tesis doctoral però, per Déu, que no faci una novela que no té ni argument ni tan sols l'esquema bàsic d'introducció, nus i desenllaç. Patètic, trist, avorrit i molt i molt pesat aquest llibre. No el recomanaria ni al meu pitjor enemic. Ara bé, si el que voleu és avorrir-vos com una ostra i llegir un llibre sense argument consistent, aquest és el vostre llibre. Si, en canvi, desitjeu passar una bona estona llegint, no agafeu mai aquest totxo infumable. Ribes dixit. 
Nota : *

4 comentaris:

marian ha dit...

com que era una ordre! :D
no l,havia llegit perque em temia precisament el que comentes.
gracies per la feina!, es que tenia tot l,aspecte.Sembla que ven molt als darrer anys fer barretjes d,aquesta mena.

Ribes ha dit...

Ei, gràcies pel comentari, píssima. De totes maneres, és una opinió personal meva, Okis? Una abraçada.

marian ha dit...

Ja ho sé que son les teves opinions, com que a la tria de les millors pelis t,has deixat fora als meus tres amors:John Houston,Billy Wilder i l,Akira Kurosawa!!!!!

Des de La Kapital... ha dit...

Que a tot un pendolaire com tu no li agradi el Pèndol... En fi, sobre pèndols no vull dir res, però el llibre que hauria merescut un comentari és "L'illa del dia abans". Jo no m'atreveixo a recomanar-lo, però, sense ser un ecoista, és una d'aquells llibres que reservo a la meva cava de llibres.
Salut, pollastrot.